DEC 23, 2008DRAGOS MOINESCU
CONSUMREDUS

Sistemul buy-back pentru electrocasnice

Sistemul buy-back, deşi este patentat de industria auto, este practicat şi de o serie de mari retaileri români, cum ar fi, de pildă, Metro şi Carrefour. Trebuie spus că ”buy-back” presupune acceptarea unui produs vechi ca avans la vânzarea unuia nou, ceea ce înseamnă că puteţi cumpăra frigidere, aspiratoare, televizoare şi multe alte aparate electrocasnice, dând drept avans aparatul pe care doriţi să-l înlocuiţi.

Dacă doriţi să scăpaţi de vechiul frigider, însă nu dispuneţi de suficienţi bani, trebuie să ştiţi că există o modalitate prin care vă puteţi schimba aparatul. Mai exact, veniţi la magazin cu fostul echipament, îl predaţi şi primiţi un bon de discount pe care îl puteţi folosi, dacă luaţi un aparat cuprins în promoţie.

Produsul vechi poate constitui un avans cuprins între 10% şi 25%, în funcţie de magazin. Astfel, Metro Cash&Carry acordă o reducere între 10 şi 25% în vânzarea de produse prin sistem buy-back, iar Carrefour, o reducere cuprinsă între 20 şi 25%.

În afară de frigidere, aspiratoare şi televizoare, în ofertele magazinelor care practică sistemul buy-back intră şi calculatoarele, dar şi LCD-urile. Echipamentul schimbat în magazin poate fi vechi sau foarte vechi, funcţionabil sau nu.

Pentru retaileri nu contează acest aspect. În plus, potrivit studiilor, dacă am duce înapoi toate echipamentele electrocasnice vechi din casă, am putea obţine reduceri, în medie, de 400 de euro, sumă care nu este deloc de lepădat pentru mulţi dintre noi.

Această metodă de vânzare a produselor electrocasnice are, bineînţeles, avantaje şi dezavantaje atât pentru cumpărător, cât şi pentru comerciant. În primul rând, aparatura veche, care are un consum mare de energie electrică, dă randament scăzut şi este confecţionată din materiale neecologice, este scoasă din circulaţie.

Din punctul de vedere al comercianţilor, colectarea produselor vechi este destul de dificilă, având în vedere că deocamdată nu există suficientă experienţă de lucru cu asociaţiile de colectare. Potrivit statisticilor din domeniu, vânzările magazinelor în sistem buy-back sunt mai mari decât cele dintr-o promoţie, cu până la 50%.

Referinte: Click

ARTICOLE ASEMANATOARE

COMENTARII

Incarc comentariile ...
© 2012 - ConsumRedus.ro - Schimbă viitorul. Consumă eficient.